2500 matches via HalloWerk

Vertalen

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Platform uitgebreid met meer mogelijkheden voor meer doelgroepen

Begin juni behaalde HalloWerk een belangrijke mijlpaal sinds de start anderhalf jaar geleden: 2500 werkzoekenden zijn inmiddels gekoppeld aan een werkgever.

Via HalloWerk kunnen werkzoekenden en werkgevers elkaar digitaal ontmoeten. Werkzoekenden maken een profiel aan op basis van hun talenten en ervaringen. Via selfservice waar mogelijk en met ondersteuning van de gemeente waar nodig. Zo vinden werkzoekenden sneller werk en worden vacatures van werkgevers sneller vervuld. Ook in deze coronatijd zijn er vele matches gemaakt, onder andere in de logistiek, magazijnen, de verkeersbranche en bij klantenservices.

HalloWerk nu ook preventief ingezet

Nieuw is dat HalloWerk nu ook preventief wordt ingezet om hulp te bieden aan de grote groep nieuwe werkzoekenden die instroomt als gevolg van corona. Zo kunnen ZZP’ers, mensen die bijna aan het eind van hun ww-uitkering zijn en jongeren zich ook aanmelden bij het platform. Doel is dat werkzoekenden werk vinden voordat ze een beroep moeten doen op een bijstandsuitkering.

Meer digitale mogelijkheden

Deze week is ook het aanbod aan digitale tests- en loopbaanopdrachten uitgebreid op het platform. Werkzoekenden kunnen zich hierdoor zelf testen en verder ontwikkelen. Door middel van online assessments en opdrachten zoals de Talentenscan, Loopbaan APK en Carrière-ankers werken ze aan hun eigen ontwikkeling en presentatie aan werkgevers. HalloWerk kijkt hierbij verder dan allen naar het CV: motivatie, talenten en interesses zijn minstens zo belangrijk. De doorontwikkeling van de digitale dienstverlening heeft ook voordelen voor werkgevers. Zij krijgen hierdoor betere en completere profielen te zien en kunnen zo sneller geschikte medewerkers vinden voor hun vacatures.

Voor meer informatie zie: www.hallo-werk.nl