Foto: Peter Schmidt

Kunsthal Rotterdam wint de Marketing Award Rotterdam 2018

Vertalen

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent naar Merwe-Vierhavens.

Kunsthal Rotterdam heeft de Marketing Award Rotterdam 2018 gewonnen. Directeur Emily Ansenk en haar team ontvingen de award voor hun bijdrage aan de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland in het afgelopen jaar.

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent ging naar het gebied Merwe-Vierhavens (M4H) en de mensen daar. M4H is uitgegroeid tot een bruisende proeftuin en etalage van de stad voor de nieuwe economie die vorig jaar wereldwijd aandacht wist te genereren. Beide Marketing Awards werden dinsdagavond tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam uitgereikt door burgemeester Aboutaleb.

Emily Ansenk samen met Burgemeester Aboutaleb

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Volgens de jury brengt de Kunsthal programmering die vernieuwend, uitdagend en anders is en daarmee past bij Rotterdam. ‘De Kunsthal krijgt bijzondere dingen voor elkaar en weet zaken te realiseren die de laatste jaren keer op keer een succes bleken. Daarmee geeft zij telkens een visitekaartje af en weet ze ook de spotlights op onze stad te zetten,” aldus het juryrapport.

Mensen op een podium met een vrouw achter de spreektafel

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

De jury koos ervoor om de award ditmaal toe te kennen aan de Merwe-Vierhavens. “Merwe-Vierhavens is een bloeiend, innovatief, rauw en ondernemend gebied. Dat bruist dankzij de mensen die er wonen, werken en innoveren. Die de leegstaande loodsen gebruiken om te experimenteren met nieuwe producten of processen. Die er nieuwe technologieën uitdenken, testen en toepassen en samen het gebied op de kaart zetten als dé proeftuin en etalage van de nieuwe economie,” aldus de jury die stelt dat M4H is uitgegroeid tot dé plek voor pioniers, jonge starters, uitvinders en kunstenaars en anderen die geloven in de toekomst van Rotterdam.”

M4H is een gebied met een rijk maritiem en industrieel verleden waar gemeente en Havenbedrijf Rotterdam hard aan werken aan de transformatie van een havengebied naar een plek waar experiment, creatie en groei volop de ruimte krijgen.

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals. De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Cruise Terminal Rotterdam.

De Award

De Marketing Award Rotterdam is een beeldje van de Rotterdamse ontwerpers Brit van Nerven en Sabine Marcelis. Sabine Marcelis is met haar studio gevestigd in M4H Rotterdam.

Voor de award combineren zij de materialen steen en glas. Het steen staat symbool voor Rotterdam, haar ruwe bodem; ruwe bolster, blanke pit. De combinatie met gelamineerd glas staat voor techniek en innovatie maar ook voor samenwerking. Het glas snijd het steen doormidden, zoals de Nieuwe Maas die dwars door Rotterdam loopt. Het platte, glanzende vlak in de kleur groen staat voor de Rotterdamse vlag. Omdat de gebruikte stenen allemaal anders zijn, heeft iedere award een uniek uiterlijk. Zoals ieder award winnaar op zijn unieke manier belangrijk is voor de stad.